Kuchařka Pečená, vařená nyní se speciálním dárkem 🎁

Pět měst, kde se trendy rodí dřív, než o nich začneš číst

#Pavlína Louženská#

Svět má svoje trend cities – místa, kde se zásadní věci dějí o několik měsíců dřív. Kde se z nového nápoje stává kult, z obyčejného outfitu uniforma a z myšlenky hnutí. Tady je pět měst, kde velké trendspottingové agentury scoutují trendy. 

Soul

Soul investoval miliony dolarů, aby se z něj stal Global Beauty Hub – město, které stojí na spojení krásy, módy a designu. Místo, kde se estetika potkává s technologií. Není tak náhoda, že právě odsud teď přichází nejvíc trendů, které formují svět: od K-beauty přes streetwear až po kulturní export v podobě K-popu. Východ už dávno není „inspirace“, ale síla, která dnes určuje, jak vypadá globální vkus. Co se tady objeví dnes, uvidíš na TikToku zítra.

Kodaň

Město, které proměnilo udržitelnost v estetiku. Podle WGSN patří mezi nejvýraznější sustainability hubs světa, a proto ho stojí sledovat, pokud budujete cokoliv slow. Každý projekt tu spojuje funkčnost, lokální výrobu a krásu. Kodaň je kolébkou quiet luxury i cycling couture

Londýn

Metropole, která spojuje nezávislou scénu s globálním vlivem. Podle WGSN se stal městem cirkulárního designu, kde vedle sebe fungují nezávislé značky, archivy i vědomý lifestyle. A právě tady třeba Nike sbírá hlavní spotřebitelské insighty – Londýn patří mezi pět jeho klíčových měst, kde mapuje, jak se chování zákazníků mění. 

Los Angeles

Město, kde se wellness stal náboženstvím. LA je laboratoř těla i duše – od ochlazovacích matrací po adaptogenové latté. Nike má LA v pětici svých „key cities“, kde testuje produkty zaměřené na performance, regeneraci a zdravý životní styl a wellness startupy z LA pravidelně nastavují nový standard pro zdraví, spánek i duševní hygienu. 

New York

New York pořád ještě nic neztratil na svém vlivu. Bez ohledu na to, jestli je to Nike, L’oreal, Amazon a nebo TikTok, v New Yorku často pouští první kampaně, otevírají nové butiky a hlavně zkouší „teplotu vody“. A tak je to pořád ještě místo, kde se mění pravidla módy i maloobchodu — od resale butiků na Lower East Side až po knihkupectví Sweet Pickle Books, kde můžeš vyměnit knihu za nakládanou okurku.

 

Autorkou textu je Pavlína Louženská.